طریقه جا انداختن سوزن

طریقه جا انداختن سوزن

در مقاله های قبل در مورد انواع چرخ خیاطی با شما عزیزان صحبت کردیم امروز قصد داریم در مورد طریقه جا انداختن سوزن  در چرخ خیاطی با شما عزیزان صحبت کنیم هر ماشین دوخت دارای دستور العملی مخصوص،جهت نخ انداختن برای خود می باشد البته پس از تجربه  وکار با ماشین های مختلف دوخت به این نتیجه خواهید رسید که مراحل قرار گیری و عبور نخ در تمام چرخ خیاطی ها تقریبا یکسان می باشد و فقظ شکل ظاهری قطعات متفاوت است  پس از رد کردن نخ از سوزن نخ ماسوره را بیرون بیاورید و قبل از شروع دوخت نخ و ماسوره باید به سمت پشت پایه قرار گیرد در ادامه به مراحل دیگر این کار میپردازیم .

طریقه جا انداختن سوزن ماسور

سوزن چرخ در یک سمت استوانه و در سمت دیگر صاف می باشد در موقع جا انداختن سوزن توجه کنید که طرف صاف سوزن درست در جهت روبه روی مسیر نخ قرار گیرد بدین معنی که اگر نخ از سمت داخل چرخ وارد سوزن می شود،سمت صاف سوزن نیز باید به طرف داخل چرخ واقع شود و اگر نخ از سمت خارج چرخ وارد سوزن گردد طرف صاف سوزن نیز به طرف خارج چرخ جا انداخته میشود .

پس از قرار دادن سوزن در میله مخصوص تا حد امکان سوزن را به طرف بالا بکشید تا بخوبی جا بیفتد سپس توسط پیچ مخصوص سوزن بند آن را به خوبی محکم کنید .

طریقه جا انداختن سوزن
طریقه جا انداختن سوزن

طریقه برداشتن ماکو

ابتدا میله نگهدارنده سوزن را تا بالاترین حد خود بالا آورده و در جاماکوئی را باز نموده گیره روی ماکو را باز نمایید و آن را بیرون بیاورید ماسوره را از طرف باز ماکو به سمت پایین برده

تا از روی قاب بیرون آید طریقه جا انداختن سوزن در ماکو به این صورت انجام میشود .

نصب ماکو بر روی چرخ خیاطی

برای نصب ماکو برروی چرخ خیاطی ابتدا باید گیره ماکو را باز نموده  و ماکو را در خار آزادی که در جای ماکو قرار گرفته جا بزنید بعد از جا خوردن ماسوره گیره ماکو را ببندید. مادامیکه میله نگهدارنده  سوزن

پایین است ماکو را نصب یا بیرون نیاورید این بی توجهی باعث نخریب در کل قسمت های ماکو خواهد شد طریقه جا انداختن سوزن برروی ماکو به این صورت انجام میشود .

چگونگی رد کردن نخ از ماکو

ماسوره را با دست راست گرفته مقداری از نخ آنرا بیرون کشیده و در ماکو قرار دهید نخ را از شکاف قاب ماکو و سپس از زیر فنر بگذرانید و با بیرون کشیدن نخ ماسوره در جای خود قرار دهید طریقه جا انداختن سوزن در ماکو کمی سخت است که باید با دقت انجام شود .

طرز پرکردن ماسوره

با توجه به نکات زیر ماسوره به راحتی پر خواهد شد ضمن نگه داشتن دسته چرخ با دست چپ دکمه یا هرز گرد دسته را به طرف خودتان بچرخانید بنابراین دسته شروع به چرخیدن نموده بدون اینکه چرخ کار بکند قرقره را در جا قرقره ای قرار دهید انتهای نخ را از بازوی هدایت کننده عبور داده  وآن را از بین دیسک کشنده نخ بگذرانید و نخ را هفت الی 8 بار بدون ماسوره بپیچانید و ماسوره را روی ماسوره پر کن قرار داده.

تنظیم نخ برروی ماسوره 

تنظیم نخ رو برای ضخامت های مختلف پارچه متغیر است پس از دوخت روی نمونه ای از پارچه فرورفتگی نخ بخیه درسمت رو  وپشت پارچه باید مساوی باشد نخ رو و نخ زیر باید به یک میزان شل یا سفت به نظر بیاید با چرخش دستگاه تنظیم نخ رو میتوان بخیه مناسب پارچه را انتخاب کنیم  این دستگاه مدرج می باشد  که چرخش آن به یک سمت حرکت نخ را آزادتر و در جهت دیگر کند تر میکند .

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم در مورد طریقه جا انداختن سوزن در انواع چرخ خیاطی ها با شما عزیزان صحبت کنیم هر چرخ خیاطی با توجه به مدل آن متفاوت است پس روش هر کدام نیز متغیر است امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button