وسایل دوخت دستی

انواع نخ وسایل دوخت دستی

امروز در این مقاله میخواهیم در مورد وسایل دوخت دستی با شما عزیزان صحبت کنیم امیدوارم تا آخر مقاله با ما همراه باشید همانطور که میدانید برای دوخت لباس به ابزار های نیاز داریم تا پازل ما کامل شود همچنین قبل اینکه دوخت لباس به مرحله آخر برسد یه سری دوخت های کوچک روی لباس انجام میشود این دوخت ها به منزله تغیرات در لباس می باشد مثلا بخواهیم یک قسمت لباس را تغیر دهیم همچنین برای دوخت یک لباس خوب باید آن را آنالیز کنیم سپس طرح آن تولید کنیم سپس از روی طرح شروع به برش پارچه و الگو های کنیم حال در این مقاله در مورد وسایل دوخت دستی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد

وسایل دوخت دستی (انگشتانه)

جنس این وسیله از نوع فلز و پلاستیک می باشد  جنس فلز آن دو نوع می باشد ته دار و بدون ته می باشد اگر از نوع ضد زنگ این محصول استفاده کنیم کیفیت کار ما بالا می رود این وسیله باعث سرعت در کار میشود و دستان مارا از خراشیدگی حفظ میکند. وسایل دوخت دستی باید از تنوع بالایی برخوردار باشد.

سوزن: سوزن های استفاده شده برای دوخت خیلی نازک است و از سوزن هایی استفاده می کنند که که نوک خیلی تیز دارند همچنین پارچه های استفاده شده در این کار بسیار نازک ولطیف است و برای پارچه های ضخیم از سوزن های درشت و بزرگ استفاده می شود.

سوزن نخ کن: همانطور که از نامش پیداست این وسیله برای سوزن دستی سوخ چرخ استفاده می شود که می توان این وسایل را با این ابزار نخ کرد.  موارد گفته شده یکی از قسمت های وسایل دوخت دستی می باشد .

"<yoastmark

انواع نخ های خیاطی

الیاف نخ نیز مانند پارچه از تنوع بالایی در جنس و ضخامت رنگ برخوردار است

همچنین موقع خرید نخ باید قدری پر رنگ تر از رنگ پارچه تهیه کنید به این دلیل که نخ پس باز شدن کم رنگ تر معلوم می شود .

انواع مختلفی از الیاف دوختی وجود دارد که عبارتند از نخ کوک،قرقره نایلونی،قرقره نخی،قرقره ابریشمی،ابریشم تابیده نخ گلدوزی و کش قیطانی.

نخ کوک

نخی که برای کوک زدن استفاده میشود باید فاقد آهار باشد الیاف نخ بدون آهار با مختصری تاب و ضخامت متوسط جهت این کار  مناسب خواهد بود در موقع خرید توجه داشته باشید که نخ دارای گره و ضخامت های کم و زیاد نباشد.

قرقره نایلونی

ازاین نخ برای استفاده از پارچه هایی با الیاف مصنوعی استفاده می شود .

قرقره نخ مر سرریزه

این نوع قرقره که الیاف آن تابدار است وبیشترین مصرف را در دوخت دارد .

قرقره ابریشمی

الیاف قرقره ابریشمی بخوبی روی پارچه خوابیده گره نمی افتد بعلت ظرافت زیاد اثر آن روی پارچه باقی نمی ماند بدین جهت میتوان روی پیلی ها را توسط این قرقره کوک زد اتو کرده و سپس کوک را شکافت بدون آن که اثر آن رو پارچه باقی بماند  از قزقره ابریشمی جهت دوخت انواع پارچه های پشمیو ابریشمی استفاده میکنند.

عمامه نخی

از این نخ برای دوخت درزها استفاده می شود فقط کافیست سوزن چرخ از نوع درشت باشد سپس نخ عمامه را برروی چرخ بیندازید و نخ قرقره ابریشمی همرنگ آن را به ماسوره بپیچید و میزان بخیه را درشت کنید و برای تزئین درزها آنها را شلال بزنید .

ابریشم تابیده :

الیاف ابریشم تابیده برای دوخت  های تزئینی بکار می رود از ابریشم تابیده جهت جا دکمه استفاده میشود .

 

کش قیطانی:

کش قیطانی جهت کش چین کردن پارچه بکار می رود همچنین جهت دوخت باید آن را به ماسوره پیچید  کش قیطانی در ضخامت های بسیار نازک و ظریف یافت میشود.

وصل کردن تکه های لباس جهت پرو

در اولین قدم باید تکه های بریده شده را لباس را به طور کامل کوک بزنیم سپس الگو ها را از روی آن برداشته  و کوک را قییچی نوک تیزی میچینیم برای سرعت بخشیدن در کار قطعات را شماره گذاری می کنیم و به ترتیب کنار هم قرار میدهیم به طوریکه قسمت های اصلی اعم از سرشانه،کارور،کمر،باسن ، وجا دکمه درمحل های خود قرار گرفته باشند بعد آن ها را کوک میزنیم سپس لباس اماده پرو می شود همچنین وسایل دوخت دستی کاربرد بسیاری در این موارد دارد

در قسمت بعد وقتی که پرو تموم شد هر قسمتی که باید تغیر در آن داده شود را علامت میزنیم  وسایل دوخت دستی را باید در همه موارد به کار برد

سخن پایانی

در این مقاله سعی مردیم در مورد انواع وسایل دوخت دستی با شما عزیزان صحبت کنیم سعی کردیم نحوه کوک زدن به طور خلاصه بگیم امیدوارم سال خوبی کنار عزیزان خود داشته باشید موفق و پیروز باشید .

برای مشاهده مقاله انواع سلامت محل کار  اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button